måndag 16 juni 2008

Hemma!

Jag har fått skäll för att jag inte skrivit på ett tag, det är väl dags att uppdatera lite om vad som hänt. Min internetuppkoppling funkar så där :( Bredbandsbolaget har skickat nya lösen och startskivor för att jag ska kunna surfa trådlöst men ingenting funkar. Med nätverkskabel kommer jag ut på nätet men tyvärr är inte kabeln särskilt lång. Nu sitter jag på toalettgolvet med en varm laptop i knät och känseln i benen har försvunnit för länge sedan.

Nu till Elliot! Det tog bara en vecka efter operationen sen var vi klara att åka hem!!! Det kändes helt otroligt att få packa bilen och lämna sjukhuset bara några dagar efter ett så stort ingrepp. En ganska skrämmande känsla faktiskt! Tänk om något skulle hända. Vi hade 2 återbesök inplanerade, det första bara 3 dagar efter hemkomst, men ändå...
Till en början fick han en del smärtstillande och vattendrivande mediciner men så här 3 veckor senare håller vi på att trappa ner. Han kommer till och med att slippa antibiotika under sommaren!!!! Det kanske räcker med att äta den 9 månader om året.

Den stora skillnaden på Elliot efter operationen är att han skriker så! Vi har varit bortskämda med att han pipit som en fågelunge när han varit ledsen, nu kommer det helt andra toner ur honom. Matintaget har blivit annorlunda också, han äter mindre och mer sällan nu (!). Han behöver inte lika mycket mat längre när hjärtat inte jobbar så hårt. Bortsett från det är han samma glada lilla busunge. Han har inte återhämtat sig helt fysiskt men visst verkar det som han fått mer energi nu.

Nu vill vi bara lägga den här operationen bakom oss och fokusera på att ha sommarlov i 9 långa veckor!!!!!

Inga kommentarer: