fredag 20 juni 2008

Donera mera!!!

På avd 323 ligger det en liten flicka som väntar på ett nytt hjärta. Hon ligger överst på väntelistan i europa men ändå kan det dröja år tills man hittar ett hjärta till henne.

För några månader sedan uppmanade Abbes pappa alla läsare att anmäla sig till donationsregistret - med stor framgång! Jag gjorde äntligen slag i saken och anmälde mig. Det tog högst en minut och nu vet jag att mina barn aldrig behöver ta beslutet åt mig.

Varje midsommar läser man om årets svartaste trafikhelg och att blodcentralerna saknar blod. Varje midsommar får jag dåligt samvete för att jag inte är blodgivare.
Elliot fick blod när han opererades och jag är oerhört tacksam för att människor tar sig tid att lämna dessa dyrbara droppar.

Vi kan kanske inte hjälpa den lilla flickan med ett nytt hjärta, men vi kanske kan rädda livet på någon annan genom att anmäla oss till donationsregistret och genom att lämna blod.

http://www.livsviktigt.se

Inga kommentarer: