fredag 14 november 2008

Plötsligt händer det.....

Alla som har barn med hjärtfel eller en diagnos vet hur krångligt det kan vara med försäkingar. Dom stora prinsarna har jag försäkrat via min fackliga försäkring men Elliot är bara försäkrad i ACE Europe.
När hjärtoperationen var över så anmälde jag detta till ACE men det blev aldrig av att jag skickade in ärendet. När det gäller hjärtbarn så har man ett års karens så jag trodde inte att jag skulle få någon ersättning för den vistelsen. Igår ringde jag för att anmäla den senast övernattningen vi hade på sjukhus. Jag pratade med en jättetrevlig kille som kollade upp när jag tecknade försäkringen och meddelade att jag visst kunde få pengar för hjärtoperationen eftersom jag tecknade försäkringen -05 och den gäller för samtliga barn i familjen.
Karensen gällde alltså inte Elliot utan från när försäkringen tecknades. Nu tog han snabbt och lätt alla uppgifter över telefonen och skickade iväg mina ärenden för utbetalning direkt.
Snacka om en trevlig överraskning så här före jul :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra! Menar du att du hade ACE till de stora killarna också? Jag hade aldrig hört talas om ACE före E.
Lycka till med operationen!

Kram!

agnespappa sa...

Jag har teckat alla barnen där och jag håller med. dom är väldigt trevliga och har bara ett år gått sen man tecknade försäkringen så får man sen för allt.