lördag 20 december 2008

Underbara dagis!!

Dagis ringde upp oss och var lika förvånade som vi över hur hela kösituationen kunnat uppstå.

Dom har vetat om sen tidigt i höstas att Elliot ska börja hos dom. I oktober tog dom dagiskort och naturligtvis ringde dom oss och frågade om Elliot kunde komma. Dom ville så gärna att han skulle vara med på gruppfotot. Varje avdelning har 12 barn och 4 st av dessa har en resursplats, det märks tydligt att dom har rutin när man har kontakt med dem.

Elliot ska få ett häfte med kort från dagis som vi ska kunna titta på hemma i lugn och ro. Dom andra barnen i gruppen pratar om Elliot, framför allt en annan liten kille som går i vår badgrupp på habiliteringen, dom tittar på kort och planerar för fullt hur dom ska kunna ta hand om Elliot på bästa sätt.

Det känns jättetryggt med personalen inför inskolningen och i barngruppen finns massa tjejer i 5 års åldern så jag är helt säker på att Elliot kommer bli väl omhändertagen...;)

Jag önskar bara att någon talat om för mig att barn med särskilda behov hade gratis dagisplats 15 timmar per vecka. Då hade jag börjat skola in honom lite tidigare, gett honom en riktig mjukstart. Nu känns det som om det blir "skarpt läge" med en gång. Nu har jag avsatt två veckor till inskolning och om det inte räcker så får maken ta över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att de kommer att gå jättebra att skola in honom på dagis. Han verkar vilja ha lite tid att kolla in personerna som han inte har sett så mycket men när han har fått gjort de i sin egen takt så flyter ju allt på jättefint. Jag märkte de när vi var hos er sist!
Jag känner på mig att de kommer att de kommer gå superbra!!! =)
Stora kramar Vicki

Prinsmamman sa...

Hej Vicki!
Ja det tar ju lite längre tid för honom att få kontakt med andra
barn, stackarn han har varit isolerad mycket :(
Men det kommer nog att gå bra, han gillar ju utmaningar :)
Om vi ber alla att ha på sig landstingskläder så känner han sig ju hemma ;)
Hoppas vi kan ses snart igen!
Kram