lördag 20 december 2008

Dagisplats!??!

När jag gick igenom månadens räkningar så insåg jag att dagisavgiften saknades. Vi har faktiskt inte fått någon bekräftelse alls på Elliots dagisplats, eller mellanprinsens fritidsplats...

Jag har kollat på nätet och vet att vi fått köbekräftelse så papprena hade kommit fram och habiliteringen har ju pratat med mig om dagis i ett år nu så varför har vi inte hört något?


Jag ringde upp damen vars namn stod på köbekräftelsen, hon hade ingen aning om att Elliot skulle börja på dagis om några veckor.

Mellanprinsens fritidsplats sköttes tydligen av en annan dam och hon visste inte heller om att vi stod i kö..!? Om man gick in på nätet och kollade så fanns vi ju med i kön men det är så få som ansöker via nätet så vi hade tydligen fallit mellan stolarna..?!? Va, jaha?!
Hur kan båda våra ansökningar finnas i systemet men ingen har hört talas om oss..???

Efter diverse olika telefonsamtal så lovade båda damerna att skicka ut de papper som behövdes och när det gäller platserna så var det inga problem, rektorerna på dagis och fritids har bättre koll på oss än kommunen som tur är.

Storprinsen som ( enligt honom själv ) är stor nog att vara ensam hemma har börjat få kalla fötter nu och eftersom det fanns gott om platser på fritids så skrev vi in honom också. Troligtvis börjar både jag och maken jobba kl 7 och då kan vi lämna alla barnen på morgonen och sen får storprinsen gå hem själv efter skolan ( om han vill och vågar ) 10 år är en tuff mellanålder :)

1 kommentar:

Här är vi!! Norin/Lindgren sa...

Hej på er!! Dagis e väl härligt!! Vi har en plats åt vår äldsta som vi betalar för. Men eftersom Sixten e så infektionskänslig så kan han inte vara där.. Så kan de va!! Hoppas ni får en härlig Jul!!
God Jul & Gott Nytt år
önskar vi från Hudik!!