torsdag 21 augusti 2008

Lite mer ödmjuk idag....

Nu skäms jag faktiskt lite, alltså inte för att jag var upprörd igår, för det har man rätt att vara tycker jag. Men imorse ringde det en jättegullig tjej från Försäkringskassan och bad så hemskt mycket om ursäkt för att att hon inte hade läst min fil ordentligt. Hon skulle genast betala ut pengarna till mig.
Jag kände mig så hemsk. Chansen att hon skulle läst mitt blogginlägg är ju så minimal att den knappt finns men ändå så kändes det som om det var jag som skulle be om ursäkt...
Hon hade bara gjort ett mänskligt fel, ingen katastrof alls.

Men när det gäller FK så tycker jag ändå att det är obegripligt att en instans får bete sig som dom gör. Det ska inte behöva ta flera månader innan bostadsbidrag, föräldrapenning mm betalas ut. Många är ju helt beroende av dessa utbetalningar ( bl a JAG! ).
Vilket annat lönekontor skulle komma undan med att betala ut junilönen i september??!

Inga kommentarer: