onsdag 12 maj 2010

Shortsväder önskas!!!

Det är en underdrift att säga att vi har klädproblem här! Vi får helt enkelt inte på Elliot byxor...

Vi har klippt av muddar och sprättat sömmar på joggingbyxor men gipsen är ändå förstora.
Ett par joggingbyxor har vi lyckats pressa över gipsen och på något sätt fick farmor på honom ett par vida jeansshorts igår men vi var på gränsen att hämta saxen när vi skulle ta av dom igen.

Idag lämnade jag honom på dagis i ett par gigantiska joggingshorts, det är tur att personalen har humor för han såg inte klok ut stackarn.

Strumpor ska vi inte prata om, en mössa på varje fot är det som gäller om det blir kallt (!)

Vore tacksam om värmen kom nu så vi kan ha shorts resten av gipstiden för det här fungerar inte något vidare.....

4 kommentarer:

Caroline sa...

Åhhh lille kämpen! Ni är så duktiga! Och innovativa! ;-)
Hoppas ni har det bra, jag längtar med efter värmen!!
kram!!

lillan71 sa...

Hej!
Har aldrig gett mig till känna förut men jag brukar läsa lite då och då. Är själv hjärtebarnsmamma och tycker Elliot är en helt fantastisk unge. Tips på kläder som funkar: Klipp upp lite vida brallor i sidorna och köp självhäftande kardborreband, det borde funka även om man inte är nån fena på att sy.
Lycka till med att hitta nått som funkar!

Prinsmamman sa...

Caroline; Ha ha, jag vet inte om vi är så innovativa snarare desperata tror jag.
Hoppas du har det bra, jag försöker att varva din blogg med lagboken och skolarbetet men jag hinner tyvärr inte bloggsurfa så mycket som jag hade önskat. Kram

lillan71; jag har kikat in hos dig ibland också men som sagt, tiden räcker inte till just nu. Jag ska se om jag kan få hjälp att sy i kilar i sidorna på joggingbyxor för det räcker inte med att bara klippa upp tyvärr. Gipsen är enorma där det är som bredast. Elliot har stl 92 på byxor när han inte är gipsad men stl 104 är för trånga att få på nu. Men vi ska nog lösa detta också =) kram

koppfnatt sa...

Hejsan !
Man blir så glad när man läser om din lilla prins.
Dom är riktigt tåliga barn, våra sjuka barn.
Lovisa har varit jätte förkyld, men har klarat sig från lunginflammation, phu...
Hoppas nu vi får vår lovade Ryssvärme i helgen.
Kram från mig till dig!