onsdag 21 april 2010

Pest eller kolera...

Nu bär det av till Göteborg igen. Vi ska träffa ortopeden och diskutera om det ska bli operation den 4 maj eller inte. Vi är oroliga för Elliot eftersom han har haft så ont efter den senast gipsningen. Dom senaste tre veckona har han varit utan gips och han har precis börjat att stå på foten igen. Han använder rullstolen som en lära-gå-vagn och tar några stapplande steg i taget. Om vi sätter ner honom på golvet så drar han upp fötterna och sätter sig på knä. Han har blivit osäker och tecknar att det gör ont vilket är något helt nytt för oss, han som brukar vara så orädd.
Idag ska vi alltså ta en riktig diskussion och väga fördelar mot nackdelar om att operera nu eller vänta till hösten. Naturligtvis så ser vi massa fördelar med att inte ha en gipsad liten kille som inte kan gå eller bada på hela sommaren men frågan är vad som blir bäst för framtiden. Vi vill inte att den här tuffa våren med alla gipsningar ska ha varit i onödan men benen är smala som tändstickor på honom och han har gått ner i vikt efter att ha varit sjuk i omgångar under våren. Att gipsa honom igen nu när han börjar komma igång igen skulle inte kännas kul alls.

1 kommentar:

koppfnatt sa...

Ja, inga trevliga beslut att ta.
Förstår att det måste bli jobbigare i sommar med gips, men alla beslut är ändå till sist för våra barn skull,vi vill dom ju bara väl.
Jag kommer att höra av mig på din mail, för min Lovisa är så stor att hon läser min blogg.
Varav jag endast kan peta i bekymren som vi har.Kram Åsa