lördag 24 april 2010

Min första laptop

Elliots 3-års dag börjar närma sig och vi får massa frågor om vad han önskar sig. Just nu är det mycket bilar, Cars, Rorri, Flexitrax, Briotåg, bussar och allt annat med hjul du kan tänka dig. Min pappa som har tre döttrar själv, uppskattar när killarna vill göra lite grabbigare saker. Mellanprinsen som älskar att fiska får naturligtvis fiskesaker i julklapp och födelsedagspresent, och Storprinsen var 5 år när han fick sitt första golfset. Vi hade förväntat oss en megabilbana till Lillprinsen i födelsedagspresent men idag kom morfar på besök - med en laptop! När man fyller 3 år så förväntar man sig oftast att en laptop ska se ut så här;


foto: BR-leksaker



Men nä då!
Morfar lämnade in sin gamla laptop på service, fräschade upp den lite och sen gav han den till Elliot. Nu har alla grabbarnas gamla barnspel plockats fram igen och installerats på Elliots egna dator. Lite överkurs för en 3-åring med egen dator kanske men den som är gladast är nog ändå jag. Äntligen kan jag få ha min dator ifred från mild misshandel och kladdiga fingrar.




Storprinsen visar Elliot hur man spelar hans gamla Lek & Lär spel. Han var precis lika förtjust som Elliot när alla gamla spel kom fram igen.

Inga kommentarer: