fredag 10 april 2009

Påskgodis

Idag bar det av till min bror för att lämna det obligatoriska påskägget. Det har tagit ganska lång tid för honom att hämta sig efter den hemska tarmoperationen han genomgick i november.
Men idag när vi kom så satt han på bakgården och myste i solskenet. Han blev jätteglad över att se oss och klappade händerna och gungade sådär som han gör när han är nöjd. Personalen stod i köket och gräddade våfflor men vi lyckades ändå smyga till honom några chokladbitar "i smyg" före maten.

Idag var första gången efter operationerna som jag tycker att han var sitt gamla goda jag igen. Kanske berodde det på solen och chokladen men det var verkligen underbart att se honom på så gott humör igen.

2 kommentarer:

Paula sa...

Åh va gott, va glad jag e för din skull!
Glad Påsk på er alla KRAM

Mia sa...

Vad skönt att se honom må bra och få ha en mysig stund tillsammans! kramar från mig som återvänt ;-)