söndag 13 juli 2008

Turister på upptäcksfärd





Vi har hunnit med att kolla down town Uddevalla och the mall, vi har träffat kusiner, varit på restaurang och igår var vi i Grebbestad på karneval. Planen var egentligen att ta Liseberg idag men vi skjuter på det för nu känns det som även vi svenskar drabbats av jetlag.

Något säger mig också att Liseberg är överfullt av fotbollsungdomar nu, vilket den 13 åriga amerikanska dottern i och för sig inte alls såg som något negativt...

Vi ska iallafall åka till Smögen någon dag. Makens faster lämnade sverige för 43 år sedan och ibland har hon lite problem med svenskan. Förra gången hon var i Smögen tittade hon ut över havet och sa: - Det är så vackert med alla knullar här på västkusten.

Killarna försökte spela Monopol med sin nyfunna släkting igår. Storebror försöker verkligen att prata engelska, vi är superstolta över honom. Jag vet inte vem som vann spelet men när jag gick förbi rummet hör jag honom säga till lillebror : - No, it´s Taylors time to slå now.

Varken Taylor eller lillebror förstod ett ord av vad han sa men jag ger honom ett stort MVG för att han försöker!! :)



Inga kommentarer: