fredag 5 mars 2010

Fisk, fisk, fisk

Medans vi satt här och diskuterade vad vi skulle laga för fredagsmysmiddag så ringde det på dörren. Det var Fiskbilen.se som hälsade på och kvällen var räddad. Vi köpte en låda med 2,5 kilo av lax, hälleflundra och torskrygg så nu har proppat frysen full med 7,5 kg fisk.
Ägg köper vi ofta från en gård som ligger i närheten och vi har länge pratat om att köpa vårt kött ifrån Gröna Gårdar istället för att handla vid nersatt pris och äta med dåligt samvete för man vet att djuren haft ett heltaskigt liv. Sist vi köpte lövbiff och packade upp den hemma så såg vi att bitarna var stora som dasslock. På förpackningen stod det att köttet var Irländskt och vi kan ju bara gissa men förmodligen var det Belgian Blue med tanke på storleken.

Nä, nu är det dags att bli en bättre och medvetnare konsument! Ni kan väl kolla in här i bland och kontrollera så jag inte slarvar!! När jag blev blodgivare och köpte miljöbil så lovade jag mig själv att jag skulle bli en lite bättre människa, bli lite mer miljövänlig och ta ett större ansvar som konsument. Nu har jag skrivit det på nätet också så nu blir det förhoppningsvis lite svårare att slarva =)

Inga kommentarer: