torsdag 6 augusti 2009

Hopp om framtiden

Äntligen!!

Igår kväll loggade jag in på studera.se och hittade vackra, underbara nyheter.
Tidigt i våras lämnade jag in en ansökan om studieledigt från jobbet och skickade samtidigt en annan ansökan till högskolan. Jag har gått hela våren och sommaren och nästan hållt andan i väntan på ett besked.
Efter 12 år på jobbet blev jag nyligen varslad och läget började kännas ännu mer skarpt. Jag kallades till intervjuer och prov på skolan och blev placerad som 6 reserv efter första urvalet.

Idag andas jag lättare igen,. Nu behöver jag knappast fundera på vad jag ska göra dom närmaste tre åren, den 31 augusti så blir jag student. Jag kom in!!

Och när jag blir stor skall jag bli Socialpedagog!!!

2 kommentarer:

sandra sa...

Hejsan!

Hittade eran sida via Hejaabbe. Fin liten pojk ni har! Grattis till din plats i skolan! Härligt när man får göra det man verkligen vill. Själv drömmer jag om att bli logoped, långt dit men tror att jag kan lyckas! Lycka till!

kram sandra

Anonym sa...

GRATTIS till dig!

// Anette