torsdag 17 september 2009

Världens vackraste ord

Elliot är inte särskilt intresserad av att härma våra ord, han har egna läten som vi oftast förstår och som han tycker fungerar bra. Men på den senaste tiden så har han börjat säga "mamamaaa". Han vet sin makt och ser att vi reagerar när han säger "mamma". Ibland så säger han det för att vi ska bli glada och ibland så mummlar han det för sig själv när han leker.
Idag var första gången som han klart och tydligt sa "mamma" flera gånger men han vill inte riktigt göra det vid rätt tillfälle. Ena stunden så leker han med bilen och säger "mamma mamma mamma" och nästa stund när han pekar på mig så vill han att pappa ska säga "mamma".

Men idag firar vi ännu en guldmedalj i Prinsfamiljen, - 2 år, 4 månader, 2 veckor och 6 dagar gammal så säger Lillprinsen faktiskt "mamma".

7 kommentarer:

Titti sa...

Åh vad roligt! :-)

Honungspojkens mamma sa...

Alldeles, alldeles underbart! Vad glad jag blir för er skull!

Synd att inte sprutan mot lunginflammation funkade som den skulle, men jag håller tummarna att svininfluensavaccinet verkar.

En stor kram till er

Mia sa...

Heja Elliot! Mamma är bäst - ingen protest. Victors enda tydliga ord är också "mamma", resten är hans egna språk. Kram!

Paula sa...

Han tar allt i sin egen takt den lilla sötnosen <3 Precis som Annie, här stressar vi inte ;o)

Nathalie o Theo sa...

Grattis Grattis.

Theos enda riktiga ord är oxå mamma,-)

Ha en bra helg

Anonym sa...

Underbart att höra förstår jag!

Hoppas ni är pigga nu och att du trivs i skolan!

just nu i skrivande stund trivs Lillebror med-han är med pappa i traktorn!

// Anette

madde sa...

Hej.
vad glad jag blir när jag hör detta :) Jag hör följt er blogg ett tag. Jag är en tjej på 18 år som själv har ett medfött hjärtfel (dock inte lika allvarligt vad jag vet) Ni får gärna spana in min blogg och se att jag lever ett helt normalt liv idag trots mitt ärr på magen.