tisdag 16 september 2008

I väntans tider....

På söndagskvällen började det som inte fick hända, Elliot fick magsjuka. Även storprinsen fick en släng men för honom gick det över lika fort som det kom.
Jag pratade med en sköterska på avd 327 igår och idag måste Elliot vara frisk om vi ska komma in på torsdag. Efter en fruktansvärd morgon igår så somnade han några timmar och när han vaknade hade aptiten kommit tillbaka.
Min underbara grannfru kom förbi och lämnade burkar med blåbärspure som jag fick i honom. En stund såg det ut som allt var bättre men på kvällen började det om :(

Idag håller han på att göra mig tokig!!! Han är högt, lågt och överallt, det verkar helt klart som om han har återhämtat sig..! MEN magen är inte bättre.
Nu har jag fått i honom lite gröt ( han passade på att sprutlacka hela rummet medans han åt ) och jag har mutat honom med festis för att få i honom vätska ( vi såg båda ut som deltagare i en wet t-shirt tävling efter maten ). Jag vet faktiskt inte om han fick i sig så mycket mat men han hade otroligt roligt.

Jag får ringa till avdelningen ikväll igen och prata med dom men om han inte är bättre då så kommer operationen garanterat att bli inställd...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skit också!! Ni har väl haft nog med inställda operationer :(.
Hoppas i alla fall att Elliot mår bättre!

Kramar,Sofia

Mia sa...

Vad förargligt att det inte vill gå om. Men sånt är livet, svårt att kontrollera alltså. Hoppas ni kan få en ny tid ganska fort om det blir inställt på torsdag!

agnespappa sa...

Riktigt jobbigt när man är inställd på en operation och så blir det så där.